Σάββατο, 20 Σεπ, 2025

  • Στον τίτλο «Δίκαιη Εργασία», στα άρθρα ατελείωτη υπερωρία
  • Οι εργαζόμενοι θα επιστρέψουν τους κυβερνητικούς εκβιασμούς με τη μαζική συμμετοχή τους στην απεργία της 1ης Οκτώβρη
  • ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ: Οι τραγικές συνέπειες από την εξάπλωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων φέρουν τη σφραγίδα της κυβέρνησης και της ΕΕ
  • ΚΙΜΠΕΡΛΙ ΓΚΙΛΦΟΪΛ: Επικυρώθηκε ο διορισμός της ως νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα
  • 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Νάουσας 2025: 26,27 και 28 Σεπτεμβρίου
  • Thessaloniki Documentary Festival 2025, με 19 προβολές από την ΚΕΠΑ Δ. Βέροιας
Στον τίτλο «Δίκαιη Εργασία», στα άρθρα ατελείωτη υπερωρία1 Οι εργαζόμενοι θα επιστρέψουν τους κυβερνητικούς εκβιασμούς με τη μαζική συμμετοχή τους στην απεργία της 1ης Οκτώβρη2 ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ: Οι τραγικές συνέπειες από την εξάπλωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων φέρουν τη σφραγίδα της κυβέρνησης και της ΕΕ3 ΚΙΜΠΕΡΛΙ ΓΚΙΛΦΟΪΛ: Επικυρώθηκε ο διορισμός της ως νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα4 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Νάουσας 2025: 26,27 και 28 Σεπτεμβρίου5 Thessaloniki Documentary Festival 2025, με 19 προβολές από την ΚΕΠΑ Δ. Βέροιας6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γεράκι...

Γεράκι...

Αρωμα life style προσδίδουν τα αστικά επιτελεία και ΜΜΕ στην επικείμενη άφιξη της Κίμπερλι Γκιλφόιλ, νέας πρέσβειρας των ΗΠΑ στην Αθήνα. Τις προηγούμενες μέρες μάθαμε τι τρώει, πού διασκεδάζει, αν γυμνάζεται, πώς ήταν τα παιδικά της χρόνια, όπως και ότι ανυπομονεί να γνωρίσει από κοντά τον ελληνικό πολιτισμό και τον τρόπο ζωής, μιας κα... Περισσότερα

Νέος ΟΣΕ;

από Η Άλλη Άποψη
Νέος ΟΣΕ;

Του Αλέκου Χατζηκώστα *

Δύο και πλέον χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών και ενώ διαβιβάστηκει στη Βουλή η δικογραφία για ποινικές ευθύνες πρώην Υπουργών Μεταφορών της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, ο πρωθυπουργός Μητσοτάκης έρχεται να ξανα-εξαγγείλει μέτρα ασφαλείας και να παρουσιάσει τον “νέο ΟΣΕ”, που, όμως, είναι φτιαγμένος από τα ίδια υλικά, αυτά των κατευθύνσεων της ΕΕ που οδήγησαν στο έγκλημα, δηλαδή την εμπορευματοποίηση και την επιχειρηματική λειτουργία, που, εκτός των άλλων, αντιμετωπίζει την ασφάλεια ως “κόστος”».

Στη βάση αυτών των κατευθύνσεων μειώθηκε δραματικά το προσωπικό του ΟΣΕ, ιδιωτικοποιήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αδειοδοτήθηκαν να κυκλοφορούν στη χώρα μας τρένα που δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές πυροπροστασίας, ενώ σε όλη την ΕΕ κυκλοφορούν πάνω από 5.000 βαγόνια που είναι “για παλιοσίδερα”, σύμφωνα με ομολογία των ίδιων των εκπροσώπων της.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης ανέφερε προκλητικά πως «θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες» και μίλησε για επενδύσεις που θα κάνει η κατάπτυστη «Hellenic Train» σε νέο τροχαίο υλικό, όπως ισχυρίστηκε. Θα συνεχίζεται δηλαδή η κατάτμηση του σιδηροδρομικού έργου που οδήγησε στο εγκληματικό μπάχαλο και η εταιρεία του αστικού κράτους της Ιταλίας θα παρουσιάζεται ως «επενδυτής στα ασφαλή τρένα», τη στιγμή που εδώ και χρόνια παίρνει επιδοτήσεις από το αστικό κράτος της Ελλάδας και αδειοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων για να έχει στο σιδηροδρομικό δίκτυο επικίνδυνα τρένα.

Δίνοντας ένα πιο συγκεκριμένο περίγραμμα των όσων θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο, ο πρωθυπουργός μίλησε για συστήματα γεωεντοπισμού και παρακολούθησης της πορείας των τρένων, καταγραφή των επικοινωνιών των εργαζομένων, εφαρμογή του συστήματος ασφαλείας ETCS (που υπόσχεται ότι θα τοποθετηθεί στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 15 μήνες) κ.λπ. Ολα αυτά, δηλαδή, που μόνο ως αναφορές έγιναν από τον Κυρ. Μητσοτάκη, γιατί μένει να δούμε πώς και αν θα εφαρμοστούν, που έλειπαν για δεκαετίες από τον ελληνικό σιδηρόδρομο - όπως αντίστοιχα και σε επίπεδο ΕΕ - και συνεχίζουν 2 χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών να λείπουν.

Ακόμα, θα καθιερώσουν τον λεγόμενο προϊστάμενο Αμαξοστοιχίας, αλλά μόνο στα δρομολόγια που τα τρένα κινούνται με ταχύτητα άνω των 120 χιλιομέτρων την ώρα (!) που θα πρέπει να διαθέτει εκπαίδευση μηχανοδηγού και σταθμάρχη.

Για ακόμα μια φορά, επιχειρήθηκε με πρόσχημα την «αξιολόγηση» των εργαζομένων και στον σιδηρόδρομο να παρουσιαστούν οι εργαζόμενοι ως αποκλειστικοί υπαίτιοι της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στον σιδηρόδρομο, τη στιγμή που όταν απεργούν διεκδικώντας μέτρα ασφάλειας στα τρένα, βγάζουν τις απεργίες τους παράνομες. Τη στιγμή που μετρούν νεκρούς και σακατεμένους συναδέλφους και αναγκάζονται να δουλεύουν μέχρι σήμερα σε τραγικές συνθήκες, που αποτελούν το έδαφος εκδήλωσης των όποιων «ανθρώπινων λαθών». Και βέβαια, ούτε λόγος για τις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού που θα καλύψουν ανάγκες ζωτικής σημασίας.

Συνολικά πρόκειται για εξαγγελίες που προκαλούν μεγαλύτερη ανησυχία σχετικά με την ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές, η κυβέρνηση επιχειρεί να ρίξει «στάχτη στα μάτια» του λαού, με αφορμή το έγκλημα στα Τέμπη.

Ο «νέος ΟΣΕ» είναι φωτοκόπια από τις Οδηγίες και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, που βαρύνεται με σοβαρά εγκλήματα στα σιδηροδρομικά δίκτυα και άλλων κρατών, λόγω έλλειψης μέτρων ασφαλείας.

Και μόνο το γεγονός ότι ο «νέος ΟΣΕ» θα «μεταρρυθμιστεί» στα πρότυπα της ΔΕΗ, πρέπει να κάνει τον λαό να ανατριχιάζει. Η ΔΕΗ κατάφερε να «πρωταγωνιστήσει» - σύμφωνα με την κυβέρνηση - στον τομέα της Ενέργειας πατώντας επί πτωμάτων: Καταργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και εργολαβοποιώντας άλλες, ανατρέποντας εργασιακές σχέσεις, κλείνοντας πολύτιμες για τον λαό παραγωγικές μονάδες, εγκαταλείποντας τη λιγνιτοπαραγωγή στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης», παίρνοντας απλόχερη στήριξη από το κράτος για επενδύσεις με λεφτά του λαού, πουλώντας πανάκριβα το ρεύμα στα λαϊκά νοικοκυριά, όπως και οι άλλοι παραγωγοί - πάροχοι, κόβοντας το ρεύμα στα φτωχά νοικοκυριά που δεν έχουν να πληρώσουν.

Αυτά είναι τα υλικά με τα οποία χτίζεται στον καπιταλισμό η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, είτε κρατικών, είτε ιδιωτικών, σε βάρος των συμφερόντων των εργαζομένων και του λαού.

Καμιά αυταπάτη δεν πρέπει να έχει ο λαός για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, που οδηγεί στα ίδια και χειρότερα τον σιδηρόδρομο, γιατί στον πυρήνα του βρίσκονται η ανταγωνιστικότητα και το καπιταλιστικό κέρδος. Αυτά φυλάει σαν κόρη οφθαλμού η στρατηγική της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων, κάνοντας ακόμα πιο επιθετική την πολιτική του «κόστους - οφέλους» στις Μεταφορές, στην Υγεία, στην Παιδεία.

Γι' αυτό και "απάντηση στο συλλογικό πένθος", όπως χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός τη δίκαιη οργή του λαού και της νεολαίας για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, δεν είναι η συνέχιση του ίδιου δρόμου, αλλά να φτάσει αυτός ο αγώνας μέχρι τέλους, για την απόδοση όλων των ποινικών και πολιτικών ευθυνών και για σύγχρονες, ασφαλείς, αποκλειστικά κρατικές Μεταφορές, που θα λειτουργούν με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος.

* Δημοσιογράφος-συγγραφέας

πρώτη δημοσίευση στην ψηφιακή εφημερίδα InVeria

Έχει διαβαστεί 339 φορές

Αναζήτηση

Κυκλοφόρησε το νέο (11ο) βιβλίο του Αλέκου Χατζηκώστα «Τα χειρόγραφα του θανάτου»

Γλυκιά γιασεμιά μου

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Με ένα κλικ στο κανάλι μας στο Yutube!

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Ημερολόγιο

Ποιός είναι online

Έχουμε online 212 επισκέπτες και 1 μέλος.